Tuesday, May 26, 2009

Mengantuk nya aku ...

comeii kan anak kucen neh nguap.. cuba aku yg nguap.. (kuang adab sungguh aku neh)

Aku asyik menguap jew dr pagi tadi.. mcm x cukup tdo jew.. tp hakikat nyer aku dah tdo 6 jam. xkan lah nak tdo smpi 10 jam baru cukup.. alahai. klu nak cukupkan tdo 8 jam tu susah lahh sikit, weekend br dapat.. skang aku mudah jadi mengantuk sangat pastu jadi lesu. mmg rasa xlarat. tadi aku ade baca kat tenet.. dia kata klu rasa mengantuk jee.. antara sebab2 nyer adalah:

1. tak cukup tdo (mcm best je kan tilam neh, aku tdo 6 -7 jam sehari)
2. Kurang minum air suam (aku minum 2 liter satu ari, kurang lg kew?)
3. Kurang amik gizi yg byk serat (aku mkn merapu jew.. ok lepas neh byk mesti mkn buah & sayur)

4. Kerap bersenam at least 45 minit sehari/ 2 kali seminggu (hahhahahha yg ni mmg aku x suka buat)

kesimpulannya, mmg padan muka aku slalu ngantuk dan lesu.. jadi klu nak cergas dan sihat... majulah sukan utk negara..

No comments:

Blog Widget by LinkWithin