Tuesday, July 7, 2009

Makan2 Di Kemaman

3/7 lepas aku ke Kemaman sbb ade PAC utk jawatn PTD yg aku mohon.. so ini adelah aktiviti makan2 aku sepanjang berada di Kemaman. aku pegi kemaman dgn abg comei kesayangan aku.. so masa bas ni benti kat satu R&R yg aku rasa dah dekat dgn  Cherating (akceli aku xtau kat maner). kitorang mkn Nasi Ayam, boleh thn sedap, portion ayam dia pun besoo.. sup dia pun cukup rasa. cume kicap tu dorang guna kicap manis, tp still rasa boleh masuk.. yummy
Nilah rupanya nasi ayam tu
__________________________________________
Bas benti dlm 45 minit camtu dan teruskan perjlnn ke Kemaman. so sampai jek kat kemaman, baring2 jap kat hotel.. pastu trus gie jln2, tp sygnya Bandar Kemaman ni mcm bandar mati, sbb Hari Jumaat kan sblh Pantai Timur cuti. Jadi kitorang redah jek aper yg ade.. jln kaki lebih kurang 5 minit dr hotel, kami dah nmpk gerai buah.. Wahhh!!! aku terus lah terjah.. tanpa berlengah lagi.. muahahhahahha lagilah aku nmpk Si Raja Buah berlonggok memanggil2 aku..
Kitorang mkn x byk.. cukup nak wangi2 kan mulut jew..
__________________________________________
Setelah melantak buah durian, kitorang meneruskan perjlnn ke belakang gerai buah, kat sini byk gerai2 dah menanti.. setelah penat memanjang kan leher melihat menu2 yg tertampal kat gerai2 ni. aku pun landing la kat Gerai Kak Dah.. dia jual keropok goreng panas, customer mintak baru dorang goreng!! (x mcm kat KL, dorang goreng siap2 kan). Sedap!!! (mestilah kan? sbb kat T'ganu)
 
 Muka bosan tggu keropok lama sgt!! 
abg aku siap minum orange juice lagik!!! kelas u.. muahhahaha
__________________________________________
then kitorang meneruskan perjlnn ke belakang terminal teksi Kemaman. Jumpe plak Teratak Simple. huhuhuhu Menurut kakak yg amik order, nak mkn aper? semua ade yg goreng, rebus, sup, panas.. muahahhahahah best la akak ni.. mmg simple jek. so aku mkn Bubur sup/ nasi air siap ade side dish ikan bilis & telor masin. abg aku lak order sup perut.. pastu sblm kitorang nak balik KL aku trylak nasi dagang dan nasi goreng kampung.. Sedap!!! Murah..
 
yg ade tauge tu sup perut, yg kaler gelap tu bubur sup

Ni melantak sblm nak balik KL..

4 comments:

Zonan said...

Assalamualaikum Osh

Manyak nyer mamam!!!!!

illaieylla said...

sesuai benar la motto osh.... eating is my best skill hehehe

syg x dpt jumpa osh ari tu kan

pejuangkesan said...

Slm..semoga sht ekk..

Aku paling tk tahan tengok durian tu..hehehe..memang 'hantu' durian aku ni..Brapa sekilo osh??sebiji seringgit ke??hehe..

Farah Jasni said...

Zonan >>> wslm wbt.. muahhahahhaha seyes aku melantak bagai nak gile.. sedap tu.. hati ku tak thn..


Kak illa >>> pandai kak illa.. satu lagik eatins is leisure.. muahhahahha sedey gak x dpt jumpe kak illa tp nak wat camner.. insyallh ade rezeki lain kali..


Pejuang Kesan >>> Ko sama la ngan aku.. pantang jumpe durian.. sedap oooo.. durian yg aku mkn tu durian pahang. xdptlah sebiji singgit.. klu kat Segamat & Muar..Kompom ade!! Yg aku mkn aku tu sekilo 4 hinggit. konsider mahal gak le klu kompare ngan singgit.. jom gie Muar nak??? muahahhahahhahha

Blog Widget by LinkWithin