Monday, June 15, 2009

Pegi JB

Sabtu lepas (13.06.2009) aku memenuhi jemputan kawin rakan seperjuangan zaman kat U dulu.. kene pegi Jb plak tu.. ni first time aku smpi JB. huhu berpandukan map yg sememangnya x brapa membantu.. aku & kwn aku Huda pusing satu Jb dulu baru smpi ke Larkin (Tmn Dato Onn).. muahhahhaha lawak pun ade.. tp akhirnya dsbbkan map yg hampeh ni, aku dpt tgk Tmbk Johor, Spore (wlu dr seberang selat), dpt lalu kwsn istana Johor.. agak best gak Jb ni.. muahhahahhaha tp sayang aku dan Huda xleh nak meronda2 kat Jb ni, sbb nyer kitorang balik ke Kajang petang hari Sabtu jugak..
________________________________________

Citer Pegi JB

Skang ni aku nak citer pasal perjalanan yg memakan masa 3 jam nii.. masa on d way pegi alhamdllh jln ok.. traffic lancar, mugkin sbb aku bertolak dr rumah seawal 8.20 pagi. banyak benda yg menarik perhatian aku antaranya nya.. berselisih dgn lori yg full load bwk durian.. muahhahahaa kitorang duk dlm kete yg beraircond (for sure x mukak tingkap kan).. tp yg bestnya kitorang still boleh lagi menikmati bau durian dr lori kat depan tu (asap dia punyalah hitam).... aku siap boleh berangan lagik. klu lah lori ni tergolek, aku selamatkan durian dulu rasenyer.... muahhahahhaha
lepas tu kitorang berselisih plak ngan lori bwk tembikai.. huhuu.. dia main punggah trus masuk lori, xde letak dlm bakul, peti ke haper.. x plak tembikai black beuty (feveret aku neh) tergolek2 kat kat tgh2 highway nii.. agaknyer klu dah tergolek2 tu sempat tak aku nak selamatkan..huhuhuuhuu

_______________________________________

Citer Balik Kajang

Pukul 4 ptg kitorang bertolak balik ke Kajang.. yg best nyer bila balik kitorang ikut signboard KL jek.. pastu susur masuk ke highway dr Bandar Dato Onn.. siap kitorang berangan lagik, mesti toll dia murah sikit dr masa mula2 dtg.. smpi kat toll Bangi.. dgn penuh debaran, skali PLUS charge RM38.70 gak.. ceh..
tp perjalanan balik nehh dah x brapa best.. sbb aku dah letih.. tp kwn aku sgt superb huhuhu boleh bwk pegi balik..kuar jek dr toll RM2.10 (aku x dpt ingt toll ape) kat Jb tu hujan turun punya lah lebat.. tp smpi simpang ke sedenak jek ujan trus benti.. tp lepas tu all the way balik.. sejuk sgt best.. nmpk mcm berkabus sepanjang jln (tp aku rasa cam jerebu pun ade gak)...
(gambo ni x brapa clear)

______________________________________

Dssbkan aku dan Huda dah letih.. so kitorang benti lah kat R&R Machap (Machap ni kat area mana kat Johor?).. smpi2 kat R&R ni aku seyes melongo.. huhu canggih ade escelator.. huhuhu toilet pun dlm tmn.. siap ade kedai eskrim baskin, ade kopitiam, pastu lak gerai mkn dia mcm kat food court.... seyes best.. tahniah pada PLUS sbb R&R ni sgt best.. toilet dia sgt byk dan bersih.. aku rasa lebih 20 pintu..
perjalanan balik ni amik masa 3jam 45minit.. sbb kitorang benti kat Machap. so smpi umah Huda 7.45ptg.. huuhuhuhu perjalanan yg letih tp menyeronokkn.. Huda lepas ni kita pegi A'Famosa nak tak??? (mcm dekat jek kan?) muahahhahahhaha

2 comments:

sue onn said...

canggih kan kat situ?..negeri mana lah tu kan?..ahaksss

Farah Jasni said...

hmm canggih banget... kat johor kew tu???? mukan wilayah persukutuan kew???? muahahhahahhahahhahhahha

Blog Widget by LinkWithin