Monday, June 8, 2009

Kamus Bergambar yg sgt menarik.

Masa pesta buku yg lepas, aku mencari kamus bergambar yg suatu masa dulu aku jumpe masa aku masih lagi blajar kat UMS. tp malangnya xde. tetapi aku jumper yg lebih baik dr ape yg aku dok idamkan bertahun2. This is my best find sepanjang pesta buku di pwtc diadakan. harga dia plak RM135.00 lepas dpt 10% diskaun. tp kamus ni sgt lah berat dan tebal, jenuh aku jinjit smbil merambu tgk buku lain. aku tunjuk dgn sepupu aku trus dia bg duit suruh belikan.. katanya simpan tuk anak2 aku. tp hakikat nya kamus ni mmg best sbb bg aku dia mmg membantu (sbb aku x brapa pandai sgt dgn nama2 benda ni). dah tau nama dia, nak sebut bukak lah kamus yg besa kita guna, tgklah nak sebut camner.. tamat masalah aku.


Ni muka depan dia.
ni sebahagian dr bab kesukaan aku selain bhgian tulang dan organ2 manusia.
ni part yg aku failed masa mula2 pegi mkn at hotel. sudu & garfu yg mcm2 jenis tu xtau nak guna bila. muahahhahha (kat dlm ni ade bg tau). termasuklah dgn mcm2 jenis pisau dan cookery yg kita x penah gune seumur idup (tp klu tgk channel AFC slalu jumpe).
jenis2 kolar baju. yg kita tau turtle neck, V neck, round neck. yg lain tu sebut dan describe yee.. nama xtau..
tgklah part beskal ni.. aku x abis lagi menelaah. muahhahahhaha


tiap2 mingu aku mesti akan bukak kamus ni wlupun sekadar 15 minit, aku mesti blajar benda baru dan perkataan baru. sbb skang aku rasa cam best plak ade kamus ni.selain yg korang tgk kata atas ni, kamus ni ade byk bahagian mknn, sukan, geologi, binatang astronomi, kenderaan dan mcm2 lagilah. kemudian setiap bahagian itu akan dipecahkan kepada sub2 topik cth klu pakaian (aksesori, kasut, baju kanak2, kot, pakaian dalam) dan hentah2 aper2 lagilah. klu nak tau dgn detail korang kene beli la kamus ni.. muahahhahhaa

No comments:

Blog Widget by LinkWithin